Anafilaksinis šokas


анафилактический шок фото Anafilaksinis šokas yra pavojinga gyvybei ūmi rimta patologinė būklė, pagrindinė priežastis yra pakartotinis sąlytis su tam tikru provokuojančiu alergenu. Beveik visa medžiaga, kuri pateko į kūną (maistas, vabzdžių įkandimas, žiedadulkės ir tt), gali sukelti anafilaksinį šoką. Ši būklė yra didžiausia vaistų alergijos komplikacija, nes maždaug 15% atvejų yra mirtina.

Anafilaksinis šokas yra tiesioginė alerginė reakcija, kurios metu antikūno + antigeno suliejimas sukelia biologiškai aktyvių medžiagų, tokių kaip bradikininas, serotoninas ir histaminas, patekimą į kraują, dėl kurio atsiranda vidinių organų raumenų spazmas, sutrinka kraujo apytaka mažuose kraujo induose ir padidėja kraujagyslių pralaidumas hematopoetinės sistemos. Dėl to kraujas pradeda kauptis periferijoje, sumažėja kraujospūdis, smegenys ir vidaus organai nesugeba pakankamai deguonies, atsiranda sąmonės netekimas.

Anafilaksinis šokas nuo sąlyčio su provokuojančiu alergenu pradeda (vystosi) nuo kelių sekundžių iki dviejų valandų. Jei pacientas turi aukštą jautrumo laipsnį, lemiamas vaidmuo tenka ne nei įvedimo būdui, nei alergeno dozei. Tačiau, kuo didesnė alerginio vaisto dozė, tuo ilgesnis ir sunkesnis yra šokas.

Anafilaksinis šokas gali atsirasti kasdieniame gyvenime, iš principo, bet kuriam asmeniui bet kuriuo gyvenimo laikotarpiu. Kartais tai gali atsirasti vartojant bet kokį vaistą (dažniau antibiotikus), po anestezijos dantų įstaigoje, po vabzdžių įkandimo ar egzotiško valgio deginimo. Iš kitų alerginių reakcijų, anafilaksinis šokas visų pirma skiriasi nuo ligos pasireiškimo sunkumo. Laimei, pacientams, sergantiems alergija, tai nereiškia, kad anafilaksinis šokas visada baigiasi mirtimi, nes tinkamos savalaikės medicininės priežiūros atveju dauguma šių reakcijų yra saugios. Tačiau žmonėms, kurie ateityje kada nors turėjo anafilaksinį šoką, visada turėtų būti "alergijos pasas", kuriame tiksliai būtų nurodyta, kaip tiksliai buvo užregistruota ši reakcija, taip pat švirkštas su adrenalinu (epinefrinu) anafilaksinio antrosios epizodo atveju šokas

Anafilaksinis šokas - simptomai

Anafilaksinio šoko klinikinio paveikslo sunkumo laipsnis tiesiogiai priklauso nuo smegenų ir kraujagyslių kolapsų pažeidimų vystymosi sparta.

Dėl lengvo anafilaksinio šoko laipsnio (atsiranda nuo kelių minučių iki dviejų valandų) būdingi šie simptomai: padidėjęs silpnumas, galvos skausmas , diskomfortas įvairiose kūno dalyse, šilumos jausmas, tachikardija, hipotenzija, galvos svaigimas , rinorėja, čiaudulys, niežėjimas, odos hiperemija.

Dėl vidutinio anafilaksinio šoko sunkumo būdingas dar labiau išsamus klinikinis vaizdas: konjunktyvitas , toksikermija, Quincke edema , stomatitas, kraujotakos sutrikimai - kraujo spaudimas sumažėjęs, skausmas širdyje, aritmija , greitas širdies plakimas, stiprus silpnumas, sujaudinimas, nerimas, regos sutrikimas, blyškumas, drebėjimas , baimės dėl mirties jausmas, skausmo sumažėjimas, šaltos lipni prakaitas, triukšmas ir skambėjimas galvos sąlygomis, nesąmoninga būklė. Atsižvelgiant į šias apraiškas, gali išsivystyti obstrukcinis sindromas, pvz., Bronchinės astmos priepuolis su virškinimo trakto bėrimu (aštrūs pilvo skausmai, kraujo išmatos, viduriavimas , liežuvio patinimas, pilvo pūtimas, pykinimas, vėmimas) ir inkstų (poliureja, raginama šlapintis) sindromai , taip pat su cianozės atsiradimu.

Su sunkiu anafilaksinio šoko laipsniu pastebimas žaibiškas kolapso išsivystymas (staigus kraujospūdžio sumažėjimas, gipso impulsas, cianozė, blyškiai), koma (sąmonės netekimas su priverstiniu šlapinimu ir defekacija), mokiniai išsiplėtę, be reakcijos į šviesą. Kito kraujospūdžio sumažėjimo atveju pulsas ir kraujospūdis nustoja būti nustatomi, širdis sustoja, kvėpuojasi.

Galimi anafilaksinio šoko variantai, kurių metu stebimas pirminis pažeidimas:

• Nervų sistema. Pridedama stiprus galvos skausmas, parestezija, hiperestezija, pykinimas, traukuliai su priverstiniu defekavimu ir šlapinimu, sąmonės netekimas su epilepsiniais klinikiniais simptomais

• odos dangteliai. Tai pasireiškia netoleruotomis odos niežėjimas, dilgėlinė, Quincke edema, hiperemija

• širdis. Tai pasireiškia miokardo infarkto ar ūmio miokardito vaizdais

• kvėpavimo organai. Dėl gerklės edemos, dėl pakeistos viršutinių kvėpavimo takų praeinamumo, vystosi asfiksija

вакцины, рентгеноконтрастные вещества, анестетики, нестероидные противовоспалительные препараты и антибиотики. Galimi alergenai, galintys sukelti anafilaksinį šoką: vakcinos, radioterapiniai vaistai, anestezijos preparatai, nesteroidiniai priešuždegiminiai vaistai ir antibiotikai. Anafilaksinio šoko priežastis gali būti net alergenų specifinė imuninė terapija arba alerginių odos tyrimų atlikimas. Anafilaksinis šokas dažnai susidaro veikiant maisto alergenams (jūros gėrybėms, žemės riešutams ir kt.). Dažnai šios būklės priežastys yra įvairių vabzdžių įkandimas

Anafilaksinis šokas yra avarinė situacija

1. Per trumpiausią laiką turėtumėte skambinti greitosios pagalbos automobiliu, nes dėl anafilaksinio šoko yra didelė širdies sustojimo ar kvėpavimo rizika, todėl pacientui reikia privalomos medicininės priežiūros ir gydymo nuo narkotikų

2. Jei asmuo praranda sąmonę ir neįkvepia, net prieš atvykstant greitosios pagalbos automobilį (nes gali būti, kad nėra laiko). Reikia atlikti savarankišką kardiopulmoninį reanimaciją. Daugeliu atvejų tai sutaupo žmogaus gyvenimą

3. Jei pacientas yra sąmoningas ir kvėpuojantis, jis turi būti tinkamai nustatytas:

• Jei jis sąmoningas, bet turi sunkumų kvėpuoti, jam turėtų būti suteikta atlošo padėtis arba vieta

• Jei kyla sunkių silpnybių skundai, pacientas turi būti padėtas ant plokščio paviršiaus, po kojomis turi būti išlenktas antklodė arba pagalvė

4. Jei tai įmanoma, būtina pašalinti iš organizmo anafilaksinio šoko alergeną

5. Jei šokas sukėlė vaisto vartojimas, paciento burną reikia išimti iš burnos

6. Jei anafilaksinis šokas buvo sukeltas bičių nudegimo, reikia pabandyti pašalinti stingrą kairėje iš uodegos

Pagalba dėl anafilaksinio šoko turėtų būti skiriama iš karto, nes net antrą kartą gydytojas gali uždelsti ar supainioti su paciento mirtimi помощь при анафилактическом шоке фото

Ką daryti, jei anafilaksinis šokas vieną kartą buvo ten?

1. Gydytojas turėtų sužinoti tikslią šios būklės raidos priežastį. Jei tai buvo vaistas, tuomet jo vardas turėtų būti prisimintas amžinai, o kai įeinate į ligoninę ar kiti galimi ryšiai su medicinos darbuotojais, visada turėtumėte pranešti apie šio vaisto alerginę reakciją. Jei alergenas yra tam tikras maisto produktas, jūs turėtumėte visiškai atsisakyti jo ir produktų, kuriuose jis yra net minimalus kiekis

2. Tiesioginė anafilaksinio šoko žmogaus aplinka turėtų išmokti laiku atpažinti pirmuosius pradėtos alerginės reakcijos simptomus ir, atsiradus šiems požymiams, skubiai paskambinti į skubią pagalbą

3. Paciento draugai ir giminaičiai turėtų išmokti atlikti širdies ir plaučių reanimaciją, nes tai dažniausiai yra vienintelė galimybė išgyventi

4. Kai kuriais atvejais pacientui gali būti rekomenduojama visada turėti su savimi vadinamąjį "alergijos pasą" ir adrenalino užpildytą švirkštą. Draugai ir (arba) giminaičiai visada turi tiksliai žinoti, kur yra švirkštas ir kaip tinkamai jį naudoti.